Hospital de Figueres. Àmbit d’atenció especialitzada

Activitat

Hospitalització
0
Altes convencionals
0
Altes Cirurgia Major Ambulatòria
0
Total altes

 

Activitat quirúrgica
0
Intervencions amb ingrés
0
Cirurgia Major Ambulatòria
0
Total intervencions
0
Cirurgia Menor Ambulatòria
0
Parts i cesàries

Urgències
0
Ateses
0
Ingressades
0
Traslladades

Consultes externes
0
Primeres visites
0
Visites successives
0
Total visites

Nefrologia i Diàlisi
0
Sessions d’hemodiàlisi
0
Sessions de diàlisi peritoneal

Hospital de Dia
0
Estades Hospital de Dia Mèdic (mitjana pacient/dia)
0
Estades Hospital de Dia Quirúrgic (mitjana pacient/dia)

Rehabilitació
0
Sessions
0
Pacients

Diagnòstic per la Imatge
0
Exploracions radiològiques convencionals
0
TACs
0
Ressonàncies magnètiques
0
Mamografies diagnòstiques
0
Mamografies de cribratge
0
Ecografies

Laboratori
0
Peticions
0
Determinacions
0
Determinacions per petició

Farmàcia
0
Dosis dispensades a pacients ingressats
0
Cicles de tractament hematològic i oncològic
0
Preparacions estèrils
0
Fórmules magistrals
0
Pacients atesos amb medicació hospitalària de dispensació ambulatòria

Anatomia Patològica
0
Biòpsies
0
Citologies
0
Necròpsies (fetals)

Hospital - Indicadors de qualitat

Indicadors de qualitatValor referència
EficiènciaEstada mitjana4.94.7*
Complicacions post quirúrgiques en cirurgia programada0.2 %0.18 %*
Índex d'ambularització (cirurgia sense ingrés)57.8 %52 %*
EfectivitatReingressos a 30 dies (hospitalització)2.4 %< 3.3% *
Reingressos a urgències abans de 72 hores8.5 %8.4 %*
Reintervencions quirúrgiques a 30 dies2.8 %3.2 %*
Taxa de reiteració de Consultes Externes1.61.7*
SeguretatPercentatge d'úlceres per pressió intrahospitalàries9.60 %< 15 %
Taxa de caigudes de pacients hospitalitzats4.54 per mil<2 per mil
Grau de cobertura en la identificació inequívoca de pacients96.15 %100 %
Profilaxi antibiòtica segons el protocol85.6 %>85 %
AccessibilitatPercentatge de serveis CCEE que superen el temps establert per ser visitat (visita normal)48 %<35 %
Percentatge de consultes no presencials15.9 %-
Percentatge de pacients intervinguts sota el termini garantit de temps d'espera81 %> 85 %
Percentatge de visites amb temps d'espera per triatge > 10 minuts (Urgències)16,80 %< 20 %*
Nota: * Valor mig obtingut en els darrers tres anys

En l’àmbit d’accessibilitat, millorem el temps d’espera per intervencions quirúrgiques i empitjorem lleugerament les esperes per accedir a les Consultes Externes. Registrem bons resultats en el temps de triatge a Urgències.

Els indicadors de seguretat mantenen els bons resultats menys en la taxa de caigudes que ha augmentat respecte al valor comparat. Pel que fa a l’eficiència, mantenim bones xifres, tot i així observem un augment lleuger en l’estada mitjana.

Els indicadors monitoritzats a escala d’efectivitat globalment milloren respecte de l’any anterior i ens situem en la franja dels valors de referència.

Centre Sociosanitari Bernat Jaume. Àmbit d’atenció sociosanitària

Activitat

Internament – Unitat de Llarga Estada
0
Places
0
Pacients nous ingressats
0
Estades
0
Estada mitjana
0
Índex d’ocupació (%)

Internament – Unitat de Cures Pal·liatives
0
Places
0
Pacients ingressats
0
Estades
0
Estada mitjana
0
Índex d’ocupació (%)

Internament – Unitat de Convalescència
0
Places
0
Pacients ingressats
0
Estades
0
Estada mitjana
0
Índex d’ocupació (%)

Atenció de suport
0
Pacients atesos PADES
0
Pacients atesos UFISS

Atenció ambulatòria – Consultes Externes
0
Primeres visites
0
Visites successives
0
Total visites

Atenció ambulatòria – Hospital de Dia
0
Places
0
Pacients ingressats
0
Estades
0
Índex d’ocupació (%)

Centre Sociosanitari - Indicadors de qualitat

Indicadors de qualitatValor referència
EficiènciaPercentatge d'altes amb estada:
< 123 dies per llarga estada
< 45 dies per convalescència
< 20 dies per cures pal·liatives
Llarga Estada: 68,37 %
Conva.: 66,76%
Cures Pal·liatives: 74,6 %
Llarga Estada: 20 %
Convalescència: 70 %
Cures Pal·liatives: 65 %
EfectivitatPacients que han millorat el seu estat funcional (Millora de l'estat funcional del pacient a l'alta ingressats a convalescència)98,13 %> 80 %
Grau d'implantació del model d'Atenció Centrada en la Persona100 %
SeguretatPercentatge d'úlceres per pressió intrahospitalàries4,1 %
Taxa de caigudes de pacients ingressats (per mil estades)11,37
Grau de cobertura d'identificació inequívoca de pacients96 %100 %
PCC/MACA amb conciliació terapèutica a l'alta (per dispositiu)Llarga Estada: 72,9 %
Convalescència: 93 %
Cures Pal·liatives: 50 %
PADES: 6,7 %
AccessibilitatTemps resposta UFISS4,8
Percentatge en temps de resposta PADES inferior a 5 dies93 %> 80 %
Percentatge de consultes no presencials15,6 %

L’accessibilitat als serveis de suport que donem mostren un bon temps de resposta i milloren respecte de l’any 2020.

Els indicadors relacionats amb la seguretat del pacient tenen uns resultats correctes. Disminueix la taxa de caigudes i empitjora lleugerament la conciliació terapèutica a l’alta respecte de l’any 2020. En l’àmbit d’eficiència, tenim bons resultats respecte als dies d’estada per dispositiu d’internament.

Destacar els bons resultats pel que fa a la millora de l’estat funcional i l’atenció centrada en la persona com a model assistencial.

Àrea Bàsica de Salut de l’Escala. Àmbit d’atenció primària

Activitat

VISITES PER TIPUS D’ACTIVITAT
0
Atenció al centre
0
Atenció domiciliària
0
Consultes sense pacient
0
Contacte ciutadà
0
Extraccions analítiques
0
Tractaments i proves
0
ASSIR. Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva

VISITES PER TIPUS DE PROFESSIONALS
0
Medicina de Família
0
Infermeria de Família
0
Pediatria
0
Infermeria pediàtrica
0
Metge d’Atenció Continuada
0
Infermeria d’Atenció Continuada
0
Odontologia
0
Psicooncologia
0
Psicologia, Xarxa Salut Mental
0
Treball social
0
Ginecologia
0
Llevadora

ABS - Indicadors de qualitat

Indicadors de qualitatValor referència
ResolucióPercentatge de pacients amb derivació a l'especialista7,50%9,50 % *
Percentatge de pacients amb sol·licitud diagnòstic per imatge6,4%8,4 % *
SeguretatÍndex de qualitat en la prescripció farmacèutica (índex qualitat armacèutica)60 puntsPuntuació màxima 100 punts
Índex de seguetat en l'ús de medicaments35 puntsInterval 50 - 100 punts
EfectivitatValoració integral de les persones en el programa d’atenció domiciliària (ATDOM)63,00 %> 88 %
Cobertura vacunal antigripal47,60 %> 40 %
Programa de vacunes a la població infantil: Grau de cobertura vacunal sistemàtica infantil91,40 %94,00 %
Tractament d'odontologia conservadora als infants de 7 a 15 anys amb patologia bucodentalPer actualitzar87,21 % *
AccessibilitatPercentatge de consultes no presencialsPer actualitzar
Nota: * Valor any 2019

Els resultats dels indicadors de resolució han millorat respecte als valors de la prepandèmia.

Respecte als indicadors de seguretat, mantenim un progrés positiu respecte de l’any anterior. Introduïm un indicador sintètic, el d’Índex de seguretat en l’ús de medicaments; la seva mesura agrupa diferents indicadors relacionats amb la prescripció mèdica.

Pel que fa a efectivitat, observem una recuperació respecte als valors del 2020 i ens situem dins dels paràmetres esperats.

Un dia a la Fundació

0
Visites d’atenció primària
0
Urgències ateses
0
Visites a Consultes Externes
0
Sessions d’hemodiàlisi
0
Sessions de Rehabilitació
0
Intervencions quirúrgiques
0
Parts
0
Biòpsies
0
TACs
0
Peticions al Laboratori
0
Dosis dispensades de fàrmacs a pacients ingressats
0
Altes d’atenció sociosanitària
0
Altes d’hospitalització

Valoració de les dades

El 2021, l’activitat realitzada a la Fundació Salut Empordà ha experimentat una recuperació assistencial i un millor comportament dels indicadors de qualitat assistencial. És un any en què hem conviscut amb diferents onades de la COVID i en què hi ha hagut un esforç de recuperació de l’atenció.

Pel que fa al volum de l’activitat, es constata l’inici de millora pel que fa al nombre de pacients atesos i el conseqüent increment d’intervencions quirúrgiques, visites i proves realitzades, tot i que en alguns casos encara no hem arribat al volum del 2019.

Quant a l’anàlisi qualitatiu, en aquesta memòria presentem i analitzem els resultats agrupats en diferents dimensions de la qualitat assistencial.